close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עושים המרות מט"ח דרך הבנק? יש לכם טעות

מערכת שורשכה חשוון, תשפא12/11/2020

למה זה פחות משתלם להמיר מט"ח בבנק...

תגיות:

לא ברור איך, אבל הבנקים הרגילו אותנו שבלעדיהם אין לנו סיכוי. הכסף שלנו שם, ההלוואות, המשכנתא ואפילו כרטיסי האשראי. דבר נוסף שרובנו עושים דרך הבנק באופן לא ברור, הוא להמיר כסף (שקל לדולר, יורו לשקל וכו').

אנחנו חושבים שזו האופציה היחידה. אך למעשה, ישנן עוד דרכים לבצע המרת מט"ח ולחסוך לא מעט מהעמלות הגבוהות והמרווחים* העצומים שגובים הבנקים.

*מרווח הוא ההפרש בין שער המטבע בפועל לשער לפיו הבנק ממיר את הכסף.

למה להמיר כסף דרך הבנק
זה כל כך יקר

מאותה סיבה שלקוח שלא מגיע להתווכח עם הפקידה בבנק כל שני וחמישי משלם עמלות שורה לא הגיוניות על ניהול חשבון העו"ש שלו - חוסר ידע.

אם תסתכלו על כל העמלות והמרווחים שגובים כל הבנקים ללקוחותיהם, לא תצליחו שלא לראות דמיון. הבנקים יודעים ש 95% מהלקוחות שלהם יפנו אליהם ברגע שהם יצטרכו לבצע המרת מטח לצורך השקעה בניירות ערך זרים, נדל"ן בחו"ל או אפילו חופשה ארוכה - ונראה שהם ממש מתואמים ביניהם בגובה העמלות.

בשורה התחתונה, אם הם יכולים - אז למה לא?

איך ניתן להוזיל את העמלות של המרת מט"ח

אם יש לכם הכנסה קבועה במט"ח, אתם משקיעים בחו"ל או שקיבלתם סכום גבוה חד פעמי במטבע זר (למשל מירושה) - ישנם גופים מפוקחים עם רישיון דרכם תוכלו לבצע את ההמרות שלכם ולחסוך לא מעט כסף.

ראשית, רוב הגופים הללו לא גובים עמלה כלל (להבדיל מהבנקים). אלא, רק מרוויחים את לחמם מהמרווח בין השער הרציף של המטבע אותו תרצו להמיר לשער שתקבלו בפועל.

שנית, המרווחים שהגופים האלו מציעים להמרת מט"ח נמוכים משמעותית מהמרווחים אותם מציעים הבנקים. בבדיקה פשוטה דרך האינטרנט, ניתן לראות שהבנקים מציעים להמיר מטבעות במרווחים של 5 אג' לפחות. לדוגמה, אם שער דולר ארה"ב הוא 3.50 - הם יציעו לכם לקנות דולרים ב 3.55 לפחות (בתוספת עמלה).

ואילו בבדיקה של הגופים החיצוניים שעוסקים בהמרות מט"ח, השער שהתקבל היא גבוה ב 2 אג' בלבד ואין עמלה על הפעולה.

לא מדובר על צ'יינג'ים

גם הם גובים מרווח עצום והדבר האחרון שאתם כנראה תרצו לעשות הוא ללכת עם סכום גבוה של מזומן ברחבי העיר ולמצוא צ'יינג' שאולי יתן לכם שער נמוך יותר מזה של הבנק.

מדובר על פעילויות של בתי השקעות גדולים שסביר להניח שאתם מכירים או חברות ייעודיות שקמו למטרה אחת - להרוויח כסף מהמרות מט"ח.

אם מדובר על המרה של סכום קטן, אין הרבה הבדל

אמנם בנקים וצ'יינג'ים ירוויחו עליכם, אבל אם אתם מתכננים להמיר סכום כסף קטן התהליך שתצטרכו לעשות עם הגוף החיצוני כנראה לא יהיה שווה את הסכום שתחסכו (וסביר להניח שהם גם לא יסכימו לתת לכם שירות).

אם אתם מתכוונים להמיר סכום גדול של כסף (עשרות אלפים) ולבצע המרות על בסיס קבוע, שווה לשקול לעשות המרות לא דרך חשבון הבנק.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה